dimarts, 10 de maig del 2016

Terra de Remences. 08 de maig del 2016

19a Marxa Cicloturista Terra de Remences 175 km's = (6hores 39mi 31seg)
Em feia il·lusió. Al 1982 vaig fer la CRONO ESCALADA A LA SALUT, que va ser de les primeres proves que va organitzar el club ciclista Bas, així que ja tocava tornar-hi, tot i el respecte que em fan aquestes marxes cicloturistes amb tants participants.
El dissabte a la tarda, amb l'Elisabet vaig a recollir el dorsal, comprar alguns productes energètics (gels i barretes) i fer-la petar amb els coneguts que ens trobem.
De tornada a casa, fer els preparatius i esperar l'endemà
Em llevo a les 05:35, un esmorzar de pastís energètic, un cafè normal i un de descafeïnat seguit d'un dutxa em deixen llest per la sortida.
Poc deprés d'1/4 de 7 marxo cap a Sant Esteva d'en Bas on arribo just abans de les 7. Aparco a l'antiga caserna de la Guradia Civil reconvertida en alberg. Aprofito per anar al lavabo i em començo a vestir per l'ocasió.
- mitjons sabates i botins
- pantaló pirata
- samarreta màniga curta + mangitos + mallot màniga llarga + xubasquera
- guants
He de dir que molt content de la tria feta.
A falta de mitja horeta començo anar cap a la sortida i quedo ubicat al carrer ample a l'indret d'on s'incorporen els laterals. Allà xerro amb els companys i a esperar a les 8.
A les 8 sortida i som-hi cap Olot amb molt de seny..... ja es comença a preveure que el dia no serà senzill. Al meu ritme i envoltat de gent arribem a La Canya per començar a pujar el Capsacosta, després baixar a Sant Pau de Segúries, amb l'aigua com a protagonista, Sant Joan de les Abadesses i Ripoll. Em trobo bé, he fet bona elecció en l'equipació i he anat menjant i bevent segons el que tenia previst. Pugem ara cap a Vallfogona fins el Coll de Canes amb força fred i aigua. I baixada fins a les preses on cal decidir si acabo la marxa o continuo amb la llarga. Algun que altre intercanvi d'opinions i cap a la llarga.
Pujo Bracons a ritme tronton i arribo a dalt força sencer, això si moll i amb una mica de fred. A la baixada soc prudent. Poca abans d'arribar a Sant Pere de Torelló em venen unes rampes al quàdriceps que em deixen distret. Per un moment penso que hauré d'abandonar. Em veig obligat a deixar els dos companys i afluixar el ritme. Afortunadament després d'un parell de km's lents tot a quedat en un ensurt (penso que l'aigua i el fred n'ha estat la causa). I torno al ritme d'abans, m'afegeixo el grup que m'atrapa i plegats arribem fins a Manlleu. Pujen fins a Cantonigròs on la pluja es deixa notar i molt, arribem fins el coll de Conrreu i a amb més aigua encara arribem novament fins a Sant Esteve d'en Bas. Tot plegat 175km's

1 comentari:

Dioni Tulipán ha dit...

Hola Josep Maria,

"Marxa" i "Cicloturisme" no fan justicia a aquesta llarga i dura cursa, oi?
Enhorabona per haver acabat, en bona posició, malgrat el mal temps!!