dimarts, 9 de juny del 2015

XI Triatló B-Banyoles ( 2.200 + 80 + 20 ). 7 de Juny del 2015

X Triatló B-Banyoles ( 2.200 + 80 + 20 ) 05 hores 19 minuts 14 segons
Després de que l'Ironcat s'hagués de suspendre pel fort vent, em venia de gust participar al triatló B-Banyoles.
Ho vaig fer-ho al 2007 (00:50:37 + 02:36:01 + 01:45:39 = 05:12:17), al 2008 (00:53:57 + 02:42:29 + 01:55:23 = 05:31:49) al 2013 (00:32:47 + 02:27:33 + 01:32:31 = 04:32:51)i també al 2014 (00:38:12 + 02:40:22 + 01:46:05 = 05:04:39 )
De totes maneres se'm presentava un cap de setmana entretingut.
El dissabte el matí a Girona per veure com nedava la família (Oriol, Jan i Martina). I una vegada acabada la competició, gràcies al bon amíc Roberto Martínez González, conversa entretinguda i divertida amb el Jan Frodeno. Dissabte tarda preparatius pel triatló B-Banyoles.
I ja diumenge em llevo a 1/4 de 6 per fer l'esmozar; aquesta vegada patís i cafè, seguit de la dutxadeta matinal. A 2/4 de 6 es lleva l'Elisabet, a 3/4 de 6 es lleva la Martina i a les 6 tots plegats marxem cap a Banyoles on arribem poc passades les 7.
Començo els preparatius per la prova mentre l'Elisabet i la Martina descansen al cotxe. Logísticament tot va rodó.

A 2/4 de 8 entro al box amb la bicicleta i el material de córrer. Torno cap al cotxe per posar-me el neoprè. Sota el neoprè em deixo les malles curtes i el maillot. Passades les 8, juntament amb l'Elisabet i la Martina, anem cap a la sortida que està a uns 200 metres d'on tenim el cotxe aparcat. Em tiro a l'aigua per acabar d'ajustar el neoprè i ja només em queda esperar la sortida que té lloc des dins de l'aigua.
Sortida. I he de dir que després d'alguna que altra lluita agafo bé la posició. L'objectiu és seguir els cables d'àcer que hi ha per delimitar el cap de regates i ho aconsegueixo al llarg de les dues voltes. Al final una natació que per mí és excel·lent, 37 mi.11seg. per 2200 metres. Just sortir de l'aigua l'Elisabet em recull el gorro, els taps i les ulleres. Una vegada al box, la Martina em recull el neoprè, em poso el casc, les ulleres, agafo dues barretes, la bicicleta i a pedalar.
Transició més que correcte.
Comença el circuit de bicicleta que conec prou bé; dues voltes amb alguns petits repetxons. Agafo el ritme que tenia previst, tot i que ni tan sols porto rellotge. A la meitat de la primera volta penso en parar un moment per fer necessitats menors, però no ho faig. El que si faig és menjar-me la primera barreta. A la meitat de la segona volta, si que paro un moment (crec que ho hauria d'haver fet a la primera) per fer les necessitats i també menjo la segona barreta. Al llarg de les dues voltes he begut 1 litre de beguda isotònica. Tot plegat acabo els 80km's de bicicleta amb 2h. 38mi. 14seg. , a una mitjana de 30,3 km/h i amb molt bones sensacions de cara al tercer sector.
Una altra transició més que correcte on em poso els mitjos, les bambes, la gorra i agafo quatre gels.
Just a la sortida hi ha l'avituallament, em prenc el primer gel acompanyat d'aigua, sembla tot OK, però la forta calor i una mica la falta d'ambició fa que la moral em vagi baixant. Tinc un ritme constant, però lent... lent... massa lent. Veig alguns companys que han abandonat i lluny de pensar en positiu no em trec de sobre que la calor és molt i molt forta (més de 35 graus). Paro a cada avituallament, n'hi ha dos al llarg del circuit de 6,5km, i després continuo més que corrent.... arrossegant els peus. En definitiva, un tercer sector per oblidar quan és la vegada que millor l'he començat.
De totes maneres he acabat un altre B-Banyoles.... no amb el temps esperat..... però si acabat!!!!!