diumenge, 16 de febrer del 2014

2a Marató Vies Verdes. 16 de Febrer del 2014

2a Marató Vies Verdes 3h 24mi 33seg
Segona edició i segona participació en un marató que m'agrada molt i molt!!!!
Aquesta vegada també ens toca matinar i el despertador sona a les 4:45. Esmorzar lleuger, torradeta de pa amb oli i sal i un cafè. Seguim amb una dutxadeta i plegats amb l'Elisabet ens arribem fins a Calldetenes per recollir en Mingo amb qui hem quedat a les 5:30 del matí.
Plegats i seguint les indicacions de l'Elisabet arribem a Sant Feliu de Guixols pels vols de les 6:35 i aparquem molt a prop de la sortida. Visita a uns lavabos improvisats i esperem els autocars respectius que ens han de portar, a mi a Girona per fer la marató, i a l'Elisabet i en Mingo a Cassà de la Selva per fer els 30 km's.
Durant el trajecte em menjo una barreta i a les vuit ja sóc a Girona. Em canvio tranquil·lament, saludo a amics i coneguts, i espero que siguin les 9 per començar. Aquesta vegada la sortida és des del centre de Girona, l'any passat va ser davant dels "cuartels".
I a les 9 sortida. Al cap tinc la idea de rodar entre 5:00 mi/km i 5:15 mi/km però els dos primers ja surten per sota de 5. Em trobo bé, tinc ganes, tinc bones sensacions i amb aquestes em comença a fer mal el tendó d'Aquil·les de la cama esquerra (no recordo l'última vegada que em va fer mal). M'ocupa i em preocupa, però no m'impedeix córrer. És un dolor que puc controlar. Penso que pot ser la cinta porta-xip que està massa apretada.... així que paro un moment, me l'afluixo però el mal continua..... així que ara penso que poden ser els "compressport" que porto pels bessons..... Entre tant pensament, els km's van caient i sempre sota 5:00 mi/km.

Als avituallament vaig alternant gel+aigua i beguda-isotònica. Passo pel km 21 amb 1h41mi, i el pensament em diu que amb seny puc baixar de les 3h30mi. Segueixo a ritme constant, avançant alguns dels que m'havien avançat, i avançant-me alguns poquets, controlant el mal del tendó, i bevent i prenent els gels (4 en tota la marató). Tot se'm posa bé... i els km's continuen caient a 5:0? mi/km ... i així fins el final per acabar amb 3h24mi33seg.
A l'arriba m'espera l'Elisabet, molt contenta també pel seu temps (2h56mi50seg //30km's).
No puc dir que la marató se m'hagi fet curta... però si puc dir que no se m'ha fet llarga. He millorat molt envers l'any passat (3h48mi03seg) i no només pel temps sinó també per les sensacions.
Tornada cap a casa, dinar suau i a la tarda piscina amb la Martina, 800 metres d'aigua i 20 minuts de joc a la "petita" amb estiraments inclosos que han fet el mal del tendó hagi minvat de manera notable.
Propera parada ..... setmana vinent ..... duatló d'Igualada

2 comentaris:

Dioni Tulipán ha dit...

Gran cursa Josep Maria !!!

"Tiempazo".. Habra sido todo un honor verte en la primera página de los resultados ChampionChip.

Sigues mejorando con los años..y ya van unos cuantos ;-)

josep-maria ha dit...

Gracias Dennis,
hoy es de estos días que me ha salido todo bien.....
Estoy mas que contento ... no solo por lo que he hecho sino por como lo he hecho.