dilluns, 19 de març del 2012

XIX Duatló de Sant Joan de les Abadesses. 18 de Març del 2012

XIX Duatló de Sant Joan de les Abadesses (10+40+5)(2h31mi58seg)
No tenia intenció de participar en aquesta duatló, però a principis de setmana un parell de comentaris em van posar en alerta, així que, el dijous formalitzo la inscripció.
El recorregut de bicicleta em sembla molt interessant, però crec que m'anirà bé inspeccionar-lo sobre el terreny, així que el divendres sortint de la feina i amb la bicicleta ja carregada al cotxe vaig fins a Ripoll per fer dues voltes al circuit (40km+40km=80km) i poder seguir pensant que el circuit és molt interessant.
Dissabte a la tarda, netejo la bicicleta (convenia) i deixo llest tot allò que crec que puc necessitar.
Ja diumenge em llevo pels vols de les 7 i segueixo els rituals habituals. A poc faltar de les 8 vaig marxo cap a Sant Joan. Arribada còmode i aparcament fàcil.
A 1/4 de 10 començo a posar-me la roba. Samarreta tèrmica (fina), el mono del club FisioRutPujol, mitjons i guants són les peces. Agafo tres gels i un bidó com a complements energètics i cap a box.
Revisió de material i dni per entrar. Aparco la bicicleta, deixo les sabates (de bici) just al costat i surto a escalfar. Amb aquestes puc saludar i fer-la petar amb els companys i amics que m'he trobat. Tot plegat per arribar a les 10 i sortida.
Em col·loco a lloc que em toca i tinc clar que el meu ritme ha d'estar entorn de 4:30, però el circuit no és gens pla, més aviat tot el contrari. El trobo duríssim, tot i així mantinc un ritme força constant que em permet acabar els 10 km's a una mitjana de 4:33.... i més que content tenint en compte la duresa del circuit.
Run1
Transició força ràpida i a pedalar..... Amb aquestes cauen els 10 primers km's de Sant Joan a Ripoll per sobre dels 37km/h.... senzillament .... brutal!!!!! Aprofito per predrem el primer gel i .....comença la pujada forta.... el port de Canes i després el de Santigosa. A ritme constant vaig assolint els objectius. Al tram final dels descens de Santigosa em prenc el segon gel i em noto valent pel darrer tram de running.
Bike
Novament transició força correcta i a córrer. Coneixedor ja del circuit,... momés em cal esperar que passin els 5 km's que vaig a ritme de 4:39.
Run2
Tot plegat per acabar un duatló molt ben organitzada i amb uns circuits molt interessants en 2h31mi58seg. I seguint el guió de les darreres curses, vaig a la piscina on cauen 2500 metres en 48:25.
No sé si és bo o no fer una duatló d'aquestes característiques el cap de setmana abans de la Marató.... però el que ja no em treu ningú és com de bé que m'ho he passat!!!!
Reportatge gràfic
p.d. fotos de Rut Pujol (agraïment infinit)

1 comentari:

Anònim ha dit...

Molt bona cursa Josep Maria, em va saber greu no despedir-me, vaig venir un cop i estaves xerrant i em sabia greu molestar...! Una duatló molt i molt recomanable!
Que vagi molt bé la setmana que ve!
Sort!
Joan.