dilluns, 8 de març del 2010

Marató de Barcelona. 7 de Març del 2010


La marató de Barcelona....del 2010 (3hores 20minuts 07segons)

Seguint el ritual dels darrers anys, baixo a Barcelona el divendres per recollir el pitrall i passejar-me molt tranquil·lament per la fira del corredor on puc saludar companys i amics, i alhora, fer algunes consultes tècniques del meu interès.

Ja al dissabte, amb la família en pes, visita a IKEA amb dinar inclòs (algun dia escriuré els meus pensaments sobre aquest tipus de centres). A primera hora de la tarda arribem a Barcelona, deixem les coses al pis i anem a fer un tomb pel centre de ciutat on teníem algunes visites pendents.

El diumenge em llevo a les sis, després d'haver dormit força bé (crec que la manera en que vaig amanir el sopar també hi va ajudar) i segueixo el rituals per una prova d’aquesta característiques. Cereals, suc de taronja i cafè llarg continua sent el meu esmorzar. Una dutxadeta i cap a buscar el metro deixant tota la família encara dormint!!!!
Clínic-Sants Estació-Plaça Espanya és el recorregut.

Arribada al pavelló pels vols d’un quart de vuit per seguir, ara, els rituals d’equipació. Vaselina, pulsòmetre, xip, ..... A tres quarts de vuit em menjo una barreta energètica sense massa gana. Visita al lavabo i a deixar la bossa. Al damunt porto un bitllet de 5€ i un gel dins d'una bosseta que hi ha a la cinta que tinc per portar el dorsal i que vaig comprar el divendres.

A les vuit surto del pavelló i vaig cap a la sortida. Tinc una mica de fred i fa que decideixi trotar per l'Avinguda Rius i Taulet. A un quart de nou vaig cap al meu calaix, la faig petar una mica amb la gent que tinc al costat i espero la sortida.

I sortida ... quedo just al costat del pacemaker de les 3:30, i comparteixo amb el grup els 4 primers km (4:47, 4:58, 4:56, 4:50) però no vaig còmode i decideixo anar per lliure....anant un xic més ràpid.
Segons els parcials de l'organització
km 5 (0:24:44), km10 (+0:22:54 = 0:47:38), km15 (+0:23:21 = 1:10:59), km20 (+0:23:15 = 1:34:14).
En aquest km 20 em prec el primer gel que portava dins de la bosseta, tot i que amb les mans fredes i que la bossa és molt justa pel tamany del gel, tinc certa dificultat en treure'l. Amb tot passo per la mitja amb 1:39:16, així que penso que tinc uns cinc minuts de marge per baixar de les 3:30. De totes maneres penso que seria bo anar seguint el mateix ritme i a veure-les venir.
km25 (+0:22:55 = 1:57:09), km30 (+0:23:41 = 2:20:50)
En aquest km 30 em prec el segon gel m'ha donar la meva família justa al davant de la torra AGBAR (km27,5) i que he portat a la ma fins el km30.
En el km 35,5, en el Passeig Lluís Companys la família em dóna un altre gel, que porto a la ma fins a l'arribada
km35 (+0:23:53 = 2:44:43) i km40 (+0:24:56 = 3:09:39) per acabar amb 3:20:07 (cal dir que el meu gps ha marcat 42,7km així que dec haver agafat les corbes força obertes....)

Objectiu assolit!!!! i amb una molt bona sensació.

Al 2008 vaig fer 3:46:12, al 2009 3:36:10 així que penso que la progressió està sent bona, però també és cert que molt poca progressió em queda.

Vinga salut i km

Resum fotogràfic

jmmf-barcelona-marató-2010

6 comentaris:

Pau ha dit...

Després de quedar-te dues vegades a les portes de 1.30, aquesta nova marca fa que el tema de les mitges quedi en un segon pla.
M'encanta l'avituallament de la ciutadella, quanta professionalitat!
Una abraçada!

Joan ha dit...

Té raó en Pau... la logística dels avituallaments és brutal - això és ajuda física i també moral.
La teva resposta va ser magnífica: Baixada de les 3h30min molt sobradament...

Xavi ha dit...

Felicitats, crack!!!
Fins a la mitja deuria anar bastant a prop teu, per darrere.
Després em vas treure 10 minuts.
Llàstima de no trobar-nos per haver-nos saludat.

David ha dit...

Felicitats Josep Maria!!

He estat mirant els temps de pas que has fet i els has clavat. Això se'n diu dominar la distància. I la progressió és boníssima.

La veritat és que ens va fer un dia collonut, sense sol i sense vent (no recordo haver fet el passeig marítim sense gens de vent).
Salut

J.Codinachs ha dit...

Josep Maria, ets un màquina, enhorabona!!ja anirem a fer algun entrenament, això si, a petita escala eh! Ens veiem a la la feina!

Ramon Maria ha dit...

Per molts anys Josep-Maria, vas fer un temps excel·lent i de sobres vas arribar al teu objectiu. La veritat és que va fer un temps sensacional, més aviat una mica de fred, perfecte. Felicitats!!