diumenge, 9 d’abril del 2017

V Infinitri Half Triathlon Peníscola ( 1.000 + 70 + 21 ). 02 d'Abril del 2017

V Infinitri Half Triathlon Peñíscola ( 1.000 + 70 + 21 ) 04 hores 40 minuts 55 segons
Era el mes de setembre que ja vaig fer la inscripció al V Infinitri Half Triathlon Peníscola. La idea era no fer l'Ironcat i posar-hi al seu lloc un parell de Halfs. Preparar un Half té les seves particularitats, però per mi, tenint en compte l'objectiu que busco en aquest tipus de proves, és molt més amè.
Va ser l'Elisabet qui es va encarregat de tot el tema logístic escollint l'hotel Àgora per passar-hi la nit.
Amb uns entrenament previs ben fets, arribo a la prova sabent que puc fer una natació digna, una bicicleta més que acceptable i una córrer a veure-les venir però amb la seguretat de poder fer bé la distància.
Sortim el dissabte al matí, per arribar a Peníscola ben passades les dotze. Anem a l'hotel Àgora per deixar-hi les coses i la sorpresa està en la llarga cua que hi ha per fer poder agafar l'habitació (crec que és l'únic aspecta negatiu que hem trobat a l'hotel). Després de pràcticament una hora de cua aconseguim l'habitació i una plaça al pàrquing de l'hotel. Deixem les coses a l'habitació i anem a dinar a l'Hogar del Jubilado. Ja dinats, esperem que siguin les quatre per anar a recollir el pitrall i fer un tomb per la fira. Ja amb el dorsal a la mà i la fira visitada tornem a l'hotel per preparar les coses per l'endemà. A 3/4 de sis porto la bici al box (porto la bici de carretera convencional i no pas la cabra per allò de no conèixer el circuit i pel fet que es preveia molt de vent). I si, la previsió es fa realitat, el vent bufa amb molta força i penso que portar la bicicleta de carretera convencional ha estat tot un encert. Passades les sis, ens trobem amb en Jordi Rivas i l'Enric Salvans, companys de club, i plegats anem briefing tècnic on l'escoltem amb detall però sense novetats. Acabat el briefing ens acomiadem, jo torno el box per fer-hi una darrera ullada i on puc saludar al David Sangles, un altre company de club. I a les vuit tornem a l'hotel Àgora ara per sopar-hi. Un sopar, en forma de bufet lliure molt i molt complet i de bona qualitat. Després de sopar, una petita volta pel poble i a descansar.
A les 05.25 sona l'alarma del despertador, dutxadeta i a baixo esmorzar. Una cafè molt llarg i el pastís que porto preparat de casa és tot el que em prenc. Torno a l'habitació per equipar-me per l'ocasió . A les 07.00 vaig els boxes per deixar-ho tot (casc, sabates de bici, de córrer, gels, bidons, ....). Torno a l'hotel per posar-me el neoprè i anar cap a la platja de sortida (això de tenir l'hotel a tocar de la sortida i dels box/arribada és tot un "lujo"). A la platja de sortida toco l'aigua i veig que no està freda sinó el següent, així que decideixo que ja m'hi posaré quan comenci la cursa. Però a les 07.45 ens informen que hi ha canvi de plans a conseqüència del vent i dels corrents marins, no es pot fer la volta al castell i es farà tota la natació a la platja nord, així que penso que ha esta un encert no posar-me a l'aigua. Ja a la platja nord, torno a provar l'aigua i penso el mateix, .... ja m'hi posaré quan comenci la cursa. Tot plegat es retarda una mitja hora llarga. I ja pels voltants de les nous sortida. Primer els del gorro vermell (absoluts federats masculins) i seguidament els del gorro blanc (la resta de categories federades), tercera sortida els del de gorro verd (no federats masculins) i quarta sortida els del gorro lila (totes les categories femenines).
La meva sortida és de dels gorrus blancs. Toca la bocina i a l'aigua...... camino i salto, salto i camino i quant em submergeixo se'm para la respiració..... quina aigua més freda.....faig una mica de braça.... una mica d'esquena .... i penso que el millor que puc fer és tornar enrrera..... em paro.... reflexiono .... em concentro .... i tornem-hi.... sembla que he assimilat la fredor de l'aigua..... ara només em cal nadar i fer els 1000 metres llargs del recórregut (al variar el recórregut han variar lleugerament la distància de natació). Mentro nedo penso que hauria d'haver entrar a l'aigua abans de començar la cursa. Tot plegat amb uns 20 minuts. Transició força correcta, uns 5 minuts, i a pedalar..... primer per treure'm el fred de sobre i després per intentar entrar en calor. Al final 70 km's (alguns menys dels que hi havien previst) de terreny ondolat amb molt de vent. Aquesta vegada amb 02h23mi37seg a una mitjana d'uns 29km's/h. Novament transició força correcta, uns altres 5 minuts, i ja només ens queda la mitja marató. Aquí em sorgeix un petit dubte de si parar o no a fer "pipi" ... finalment vaig tirant (crec que hauria estat millor parar) i a ritme molt constat acabo el córrer amb 01h50mi, una mica més del que tenia previst però no és mensy cert que el tema del córrer és el que porto més fluix.
Amb aquestes acabem el V Infinitri Half Triathlon Peníscola amb 04hores i 40minuts i amb el millor de tot..... amb molt bones sensacions!!!!

Reportatge de video

Dioni Tulipán ha dit...

Bona cursa Josep-Maria!!

Mantens el bon nivell.

Si córrer és el teu més fluix, vol dir que costa veure't a una mitja, oi?