diumenge, 25 de setembre del 2016

SAILFISH - HALF - TRIATLÓ - BERGA ( 1.900 + 90 + 21 ) . 18 de Setembre del 2016.

SAILFISH - HALF - TRIATLÓ - BERGA ( 1.900 + 90 + 21 ) 05 hores 44 minuts 33 segons
Aprofito el dissabte el matí per fer tots el preparatius, dinar a la una del migdia i poc després de les dues marxar juntament amb l'Elisabet cap a Berga .
Arribem a Berga amb una mica de pluja, aparquem just al Passeig de la Indústria on hi ha Zona Expo per recollir el pitrall i les bosses de les transicions. Donem una ullada a la fira, comprem un parell de boies per nadar en aigües obertes (swim secure 20 L) i tornem al cotxe per anar cap al pantà de la Baells per deixar-hi la bicicleta.
Com que el cel està força tapat decideixo deixar la bicicleta ja inflada i tapada amb una funda impermeable. Tornem a Berga, i novament aparquem al Passeig de la Indústria ara però per anar al zona de la T2 i deixar-hi la bossa de RUN amb les bambes, la gorra i tres gels. Amb la logística de dissabte feta, tornem cap Vic per sopar, i dormir.

Ja diumenge em llevo poc a abans de les 5 per esmorzar un bon tros de pastis energètic, la dutxadeta de rigor i sortida a 3/4 de 6 per arribar al pantà de la Baells pels vols de 3/4 de 7. La primera sorpresa és que fa un fred considerable i per això, amb l'Elisabet, ens esperem al cotxe que hem aparcat a peu de carretera. A les 7 baixada cap a la T1, on reviso tot el material i deixo a la bossa de SWIM la roba de carrer i la bossa que he fet servir per tapar la bicicleta. Aquesta bossa ja no la deixo a la T1 sinó que li dono a l'Elisabet.
Amb el pantaló-culotte posat, i que m'acompanyarà tota la cursa, em poso una samarreta amb el coll una mica alt (per tal que el neoprè no em faci fregament al coll), el neoprè i uns mitjons vells. Ja tot equipat baixo la rampa, em poso a l'aigua i espero la sortida. Com que els mitjons no em molestes ja me'ls deixo posats. Cal dir que l'aigua està a una molt bona temperatura, es pot dir que s'està millor dins l'aigua que a fora.
I surtida, una mica caòtica, però mica en mica vaig fent metres. Pràcticament no veig les boies en cap moment, així que em deixo portar. M'entra una mica d'aigua a les ulleres i això fa que un parell o tres de vegades faci un lleugera parada per treure-la. Amb tot acabo la natació amb 34mi 39seg.

Comença una llarga transició cap a la T1 que aprofito per anar-me traient el neoprè, una vegada davant de la bicicleta m'acabo de treure'l i el poso dins de la bossa BIKE juntament amb les ulleres, el gorro, els taps i els mitjons (si he fet la natació amb el mitjons!!!), tot seguit em poso el mallot, el casquet de sota el casc, el casc, les ulleres, els mitjons i les sabates. Ja equipat començo el segment de ciclisme. Conec el circuit així que és qüestió d'anar fent km's a un ritme conservador, anar menjant i bevent, ja que després cal fer la mitja marató. Abans d'acabar la primera volta tinc sensació de calor i m'adono que porto la samarreta amb el coll una mica alt que he fet servir durant la natació. Aprofito un moment de la segona volta per parar, treure'm el mallot, treure'm la samarreta, i continuar. Tot amb força tranquil·litat. Així que acabo la bicicleta amb 3h 14mi.

Arribo a la T2 on trobo la bossa que vaig deixar el dissabte. Deixo el casquet de sota el casc, el casc i agafo les bambes, la gorra i els gels. I a córrer, una nova transició feta.
Aquest any el tema córrer m'ha costat força així que penso que es qüestió d'agafar un ritme i deixar passar els km's, tot i així els primers km's surten per sota de 5mi/km. A la meitat de la segona volta noto com se'm carrega la part alta del tendó d'aquiles (crec) així que em toca dossificar més encara. Finalment acabo el run amb 1h 55mi.
Tot plegat em permet acabar el triatló en 5h 44mi 33seg i amb molt bones sensacions. La veritat és que he passat una molt bona matinal.

Resum fotogràfic
Reportatge TV del berguedà